2 Eylül 2019 Pazartesi

Düşündüren Fyodor Dostoyevski Sözleri

Fyodor Dostoyevski sözleri ile ilgili hoşunuza gidebilecek güzel ve anlamlı sözleri bu sayfada bulabilirsiniz.
Aşağıda yer alan güzel Fyodor Dostoyevski sözlerinden en çok hoşunuza gideni facebook, twitter, instagram, whatsapp, tumblr, pinterest yada linkedin gibi sosyal platformlarda paylaşabilirsiniz.

Sayfa İçeriği: Fyodor Dostoyevski sözleri, Dostoyevski sözler, Dostoyevski aşk sözleri, Dostoyevski Suç ve Ceza sözleri, Dostoyevski kitap sözleri, Dostoyevski güzel sözleri ve daha fazlası.

Fyodor Dostoyevski Sözleri

Sevebileceğiniz birine öyle kolayca rastlayamazsınız.

Denginiz değilim efendim, dengesizim.

Tembellik, bütün kusurların anasıdır.

Seni bir kişinin sevmesi ne demektir biliyor musun?

Böyle birdenbire olması ağrına gidiyor insanın.

Kuyuya tükürme, gün gelir içersin.

Unutmayın, yoksulluk kusur değil.

Ama ümit insanı aldatır...

Dünya hassas kalpler için cehennemdir.

İnsan elinde olmaksızın sükunetini kaybediyor.

Ah sefalet insanları ne kadar küçülmeye zorluyor!

Zaman geçiyor, ben de yavaş yavaş alışıyordum.

Konuşmayı bilenler, hep kısa konuşur.

En iyisi hiçbir şey düşünmemek!

Kalbimi açtığım kişiden saygı görmek isterim.

Madem gidecektin, ne halt etmeye geldin?

Yalnız,yaşamak değil baylar,ölüm bile onurlu olmalı!

Bu sayfadaki felsefi sözleri de beğenebilirsiniz.


Dostoyevski Güzel Sözler


Bir insan, başkasını kınamadan önce, yaşamın ne olduğunu bilmelidir.

İnsanlar temiz kimsenin düşmesine, rezil olmasına sevinirler...

Kızın gönlünü kaptırdığı adam, babanın gözünde daima kötü görünür.

Yüzünüz kızarıyor, bu tertemiz bir kalbinizin olduğunu gösteriyor.

Ne kadar çok anladıysam, o kadar derinlere battım, sıkıştım kaldım.

Kendi yolunda eğri gitmek, başkasının yoluyla doğru gitmekten yeğdir.

Zekâyla güzellik birlikte olunca birbirlerine o kadar yakışıyolardı ki.

Öylesine mutsuzsunuz ki, hep, asıl suçlu benim, diye düşünüyorsunuz.

Merhametiniz'le ezin onu. Nasıl sarsılacağını göreceksiniz.

Hayattan pek çok şey öğrenen insanlar, neşeli ve masum kalamazlar.

Yalan söyleyerek dünyanın öbür ucuna gidersin ama geri dönemezsin.

Her şey üstüne üstüne geliyorsa, belki de sen ters gidiyorsundur.

Sen ne dersen de iki gözüm; toplumun yoksul insana saygısı yoktur.

Varsın yüzüm güzel olmasın, fakat asil, manalı ve zeki görünsün.

Korkak, korkar ve kaçar... Korkan, ama kaçmayan, henüz korkak değildir.

Dostlara bile açılamayacak, insanın kendine saklayacağı sırlar da bulunur.

Affet beni.Seni sevdiğim, aşkımla seni mahvettiğim için.

Nefrete sevgiden fazla güvenirim.Çünkü, nefretin sahtesi olmaz!

Hepimiz alınyazımıza dargınız, yaşamdan bıkıp bezmişiz.

İnanır mısın kimseye acımaz oldum, akıllandım mı dersin?

Zeka, bence parlak bir varlık, tabiatı güzelleştiren bir süs, hayatın bir tesellisidir.

Hiç olmazsa tek bir insanla, sanki kendi kendimleymişim gibi her şeyi konuşmak istiyorum.

Zeki insanlar hiç bir sey beceremezler, becerenler yalnizca aptallardir.

İyi bir insan karanlıkta kalıyor. Bir başkasına ise mutluluk kendiliğinden geliyor.

Çünkü insanlar kendileri mutsuz olmadıkça, başkalarının mutsuzluğunu asla anlayamazlar.

İnsanın önünden geçtiği bir ağacı görebildiği için mutlu olmamasına şaşırıyorum.

Anıların güzel olanları da, kederli olanları da insanı hep hüzünlendirir.

Sizin tecrübeli bir doktor olduğunuz kadar ben de tecrübeli bir hastayım.

Bence, gerçekten büyük insanlar, dünyada büyük acılar çekmek zorundadır.

Şu dünyada doğruyu söylemek kadar zoru, boş konuşmak kadar kolayı yoktur.

Vız gelir hakkımda düşündükleriniz... Çünkü sizler benden daha aşağılıksınız!

Kendinize en yakın bildiğiniz, yardım beklediğiniz insanlardan sadece kötülük gördünüz.

Belki de düşündüklerinizin en önemlisini başkasına açmadan bu dünyadan göçer gidersiniz.

İnsana lüzumlu olan tek şey, onu nereye sürükleyeceği belli olmayan hür iradedir.

En güzel yıllarımı heba etmişim! Artık bunun farkındayım ve fark etmiş olmaktan acı duyuyorum.

Hastalık mı suçu doğuyordu, yoksa suç mu kendi yapısına uygun, hastalığa benzer bişeyleri geliştiriyordu?

Evet,belki namuslu bir insansın,ama namuslu bir insanım diye övünülür mü hiç? Herkes namuslu olmak zorunda değil midir?illegalsozler.blogspot.com

Sizi kime benzetiyorum, bilir misiniz? Cellatların elinde gülerek, parça parça olmaya katlanan kişilere.

İnsana en çok acı veren şey, söyledikleriyle söylemek istedikleri arasındaki uçurumdur.

Bir çocuğun ölümünü görmektense, dünyaya geliş biletimi iade etmek isterim.

Önce biraz ağladılar, ama alıştılar şimdi. Aşağılık insanoğlu her şeye alışır!

Hayatım boyunca şöyle bir kaç kişinin suratına tokat atmadığıma da çok üzgünüm.

Fakat bir kadın hem zeki hem de kıskanç olursa, iki kadın haline gelir ve bu bir felakettir işte.

Arzularımı yok edin, bütün ideallerimi silin, bana daha iyi şeyler gösterin, seve seve peşinizden koşarım.

İnsanın zihni neyle meşgulse rüyasında onu görür. Hele içiniz rahat olmadı mı, gerçeğe ne kadar da uyar rüyalarımız!

Not: Sizde hoşunuza giden sözleri yada mesajları, bizlerle paylaşabilirsiniz.Yorumlarınızı bekliyoruz.