28 Eylül 2020 Pazartesi

Yunus Emre Sözleri | En Güzel Yunus Emre Sözleri

En güzel Yunus Emre sözleri ile ilgili hoşunuza gidebilecek en iyi Yunus Emre sözlerini bu sayfada bulabilirsiniz. Aşağıda yer alan seçilmiş Yunus Emre'nin özlü sözlerinden en çok beğendiklerinizi facebook, twitter, instagram, whatsapp, tumblr, pinterest yada linkedin gibi sosyal platformlarda paylaşabilirsiniz. 


Yunus Emre Sözleri | En Güzel Yunus Emre Sözleri


İnsan iyiliği kadar taşlanır, merhameti kadar dışlanır, kulluğu kadar da sınanır.


Cennet cennet dedikIeri, birkaç köşkle birkaç huri. İsteyene ver onları, bana seni gerek seni.


Dağa düşer kül eyler, gönüllere yol eyler, sultanları kul eyler, hikmetli nesnedir aşk.


Dünya yalan kardeşim, dünya yalan! Var mı yalan dünyada bakî kalan. Mal da yalan, mülk de yalan. Var biraz da sen oyalan.


Kimde bir güzellik varsa bilsin ki ödünçtür.


Her bildiğini söyleme ama her söylediğini bil!


Yürü fani dünya, sana gelende gülmüş var mıdır?


Hiç hata yapmayan insan, hiçbir şey yapmayan insandır ve hayatta en büyük hata, kendini hatasız sanmaktır.


Aşk aşıkı şiir eder, aslanı zencir eder, katı taşı mum eder.


 Ya elim al kaldır beni. Ya vaslına erdir beni. Çok ağlattın güldür beni. Gel gör beni aşk neyledi.


Elif okuduk ötürü, pazar eyledik götürü, Yaratılmışı hoş gördük, Yaratandan ötürü.


Hoştur bana senden gelen. Ya gonca gül,yahut diken. Ya hayattır, yahut kefen. Nârın da hoş,  nurun da hoş. Kahrın da hoş, lütfun da hoş.


İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır.


Türlü türlü cefanın adını aşk koymuşlar.


Ben gelmedim dava(kavga) için, benim işim sevi(sevgi) için

Dost'un evi gönüllerdir, gönüller yapmağa geldim


Ey dostunu düşman sayan, gıybet etme, yalan konuşma. Bu dünyada fitneye düşen, iftira edenin öbür dünyada yeri dar olur.


Ey dostlar işitin, aşk bir güneşe benzer. Aşkı olmayan gönül ise bir taş misalidir.


Aşık olamayan adem benzer yemişsiz ağaca.


Az söz erin yüküdür, çok söz hayvan yüküdür.


Ölümden ne korkarsın, korkma ebedi varsın.


Gözün her nereye bakarsa Allah mutlaka orada hazırdır. Hakkı bulmayan can fayda bulmak yerine zarardadır.


Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi vardır.


Ey aciz Yunus kimseye kibirlenme, toprak gibi alçakgönüllü ol. Gül bahçelerinin tümü toprakta biter.


Gönlü taş olanın dilinden zehir tüter. Ne kadar yumuşak konuşsa da onun sözleri "Savaş" gibidir.


Gönlünde aşk ateşi olan kişi yandıkça mum gibi yumuşar. Taş gönüller ise kararmış sert katı kış gibidir.


Her kim Kuran bilmedi, sanki dünyaya gelmedi.


Hiç kimseye yan bakma! Öfkelenip sert çıkma! Kalp Allah’ın evidir, bu evi sen yıkma.


Elbiseye kan bulaştığı zaman onu yıkamadıkça temiz olmaz. İnsan gönlünden dünya pasını temizlemedikçe kıldığı namazlar da yerini bulmaz.


Hakk'ı gerçek sevenlere cümle alem kardeş gelir.


Söz var gönlü sevindirir. Söz var tanıdığı yabancı eder. Söz kişiyi yüceltir veya alçaltır.


Hakk’ı uzaklarda arama, Hakk’ın durağı gönüldedir.


İyi İnci Derviş’in gönlündedir. Onun büyük denizlerde olduğunu zannetme.


Söz oIa kese savaşı, söz oIa kestire başı


Cümleler doğrudur sen doğru isen, doğruluk bulunmaz sen eğri isen.


Üzenlerin üzüldüğü vakit de gelir.


Durulduğu zamanları olur insanın, yorulduğu zamanlar olduğu gibi, ama ömür götüren kırıldığı zamanlardır.


Bölüşerek tok oluruz. Bölünerek yok oluruz.


Ben sevdiğimi demez isem, sevmek derdi boğar beni.


Küçük insanlar dengini, büyük insanlar kendini arar!


Edebim el vermez edepsizlik edene, susmak en güzel cevap edebi elden gidene.


Nefistir seni yolda koyan, yolda kalır nefse uyan.


Hayranım vessalam! Hem haddini, hem Rabbini bilene.


Beni bende demen, bende değilem, bir bende vardır bende, benden içeri.


Zulum ile abad olanın, akıbeti berbad olur.


Bu sözlerde hoşunuza gidebilir.